header quote

“DO SOMETHING CREATIVE EVERYDAY”

I'm Back!

Assalamualaikum.....

Setelah sekian lama menyepi kini aku kembali berblogger disini.... Alhamdulillah... Dulu aku cuma design suka-suka je, tapi kini aku berkerjaya sebagai Graphic Designer yang sebenar. Fuhh... memang penat jadi designer ni, banyak nak kena perah otak fikir apa lagi konsep nak kena design... But alhamdulillah aku telah pun berada dalam bidang ni selama mana aku tinggalkan blog ni sampai bersawang iaitu 2 tahun.

Baiklah, alang-alang aku dah on balik blog ni kan... Nak share la sket dengan korang apa yang aku dah belajar selama sepanjang aku mengenali dunia design ni. Lagi pun ada antara sifoo aku yang bertanya adakah nak tutup dah blog ni? Jawapannya tidak, cuma tiada kesempatan untuk mengupdate saja. Kadang kerja kat opis ni dibawa balik ke rumah, yelah dunia di hujung jarikan? Nak buat macam mana? Walau bagaimana pun hidup mesti diteruskan.

Oke, tanpa membebel lebih panjang lagi, di bawah ni ada beberapa hasil design yang aku dah buat sejak aku bekerja di tempat kerja aku sekarang. Haha apakah yang aku cuba sampaikan ni? Hentam sajalah labu... Mamai dah ni... jom layann.... zasss!


Banner percutian 10ft x 4ft dan banner di website

Inilah hasil design banner percutian yang telah pun digunakan masa cuti hari tu
Bunting untuk training dan framework (saiz lupa hehe)
Ni hasilnya yang siap di print dan dah pun digunakan..(belah kanan tu, yang kiri bukan aku yang buat.. :-) )
Bookmark dan kad hari ibu! Yeay! Masa ni tak berapa nak ade idea pun...huhu
Poster untuk training jQuery bulan depan tapi bos aku dah suruh siapkan awal-awal. 
Cover photo untuk FB company aku, simple je aku buat..

Cukuplah setakat ni dulu aku share kan, esok kalau sempat aku upload lagi hasil design aku yang ada. Kesemua design ni aku guna Adobe Illustrator CC. Dulu photoshop je tau, sekarang dah pandai AI lak. Oklah tu kan?  So my sifoo? Ok tak hasil design bekas anak muridmu suatu ketika dahulu? Makin ok ke makin teruk? Aku tau nanti mesti sifoo-sifoo aku yang otai masih berbisa ni akan baca kalau mereka free nanti. Kalau tak free tak baca. Aku ok je. CC: Vectorism, CreativColor, Fqemo, Ataei dll.

Sekian, jumpa lagi di next entry! Wassalam.



Post a Comment

0 Comments